شناسهٔ خبر: 205949 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مطالبات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در نشست تخصصی

نشست تخصصی حمل و نقل معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: تنها کلید راه حل رفع مشکلات و موانع، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و یک‌صدایی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل و رفع مشکلات در درون این دو مجموعه است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، نشست تخصصی حمل‌ونقل کالا استان یزد با هدف بررسی چالش‌ها و مطالبات این حوزه، با حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد برگزار شد.

 در ابتدای این نشست نمایندگان فعالان این صنعت، مهم‌ترین مطالبات خود را نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ‌مقیاس و اجرای کامل قوانین حمل‌ونقل در این مراکز، رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی رانندگان، متناسب‌سازی صدور مجوز شرکت‌ها با میزان بار موجود در هر شهرستان و رفع مشکلات مربوط به سامانه ۱۴۱ عنوان کردند.

 همچنین پرداخت به موقع کرایه رانندگان، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع تغییرات قیمت‌ها، ساماندهی شرکت‌های باربری از نظر مکانی و رفع مشکلات سامانه‌های اعلام بار مجازی نیز از دیگر خواسته‌های اصلی انجمن‌های صنفی نامبرده بود.

 در ادامه جواد ذاکر، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی رانندگان و فعالان حمل‌ونقل کالا در شرایط بحرانی مانند ایام جنگ ۱۲ روزه و اربعین حسینی، بر لزوم حمایت ویژه از این قشر تأکید کرد.

 ذاکر برگزاری این نشست را فرصتی برای استماع مشکلات، مسائل و چالش‌های رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در شهرستان‌ها خواند و اظهار کرد: مسلماً تنها کلید راه حل رفع مشکلات و موانع، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و یک‌صدایی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل و رفع مشکلات در درون این دو مجموعه است.

 وی با اشاره به جایگاه ممتاز استان یزد در حوزه ظرفیت بار و حمل‌ونقل در سطح کشور، خواستار تلاش برای ارتقاء سطح فعالیت انجمن‌های صنفی استان شد تا آن‌ها نیز بتوانند در سطح ملی نماینده داشته و مؤثر واقع شوند.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، نقش دولت را حمایتی و هدایت‌کننده دانست و تصریح کرد: بخش دولتی باید در کنار انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل قرار گیرد که به عنوان دو بال صنعت حمل‌ونقل استان نقش انکارناپذیری بر عهده دارند.

 ذاکر در ادامه به اجرای طرح حضور مدیران فنی در محل سالن‌های اعلام بار اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم، پرداخت به موقع کرایه رانندگان است که باید از طریق سامانه پاک (پرداخت آنلاین کرایه) پیگیری شود تا حق رانندگان ضایع نشود.

 وی در خاتمه بر لزوم جلوگیری از تخلفاتی نظیر صدور صورت‌وضعیت سوری، تناژ اضافه و فرار بار در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل تأکید کرد.

 در پایان این نشست، رؤسای ستادی حوزه معاونت حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ضمن پاسخگویی به مطالبات مطرح شده، به ارائه نقطه‌نظرات و راهکارهای اجرایی خود برای رفع مشکلات بخش حمل‌ونقل کالا پرداختند.